Všeobecné obchodné podmienky
Čl. I - Vymedzenie niektorých pojmov
Klientom sa rozumie fyzická osoba, ktorá má záujem o Služby Sprostredkovateľa alebo sa jej Služby zo strany Sprostredkovateľa poskytujú.
Nehnuteľnosťou sa rozumie dom, byt, pozemok, nebytový priestor, garáž, chata alebo iná stavba postavená stavebnými prácami zo stavebných výrobkov, ktorá je pevne spojená so zemou alebo ktorej osadenie vyžaduje úpravu podkladu, ktorá je vo vlastníctve Klienta, a ktorú má Klient záujem predať, kúpiť alebo prenajať tretej osobe.
Odmenou sa rozumie nárok Sprostredkovateľa na províziu za poskytnuté Služby.
Službou / Službami sa rozumie činnosť Sprostredkovateľa spočívajúca najmä v sprostredkovaní predaja, kúpy alebo prenájmu Nehnuteľností.
Sprostredkovateľom sa rozumie realitná maklérka Dagmar Janušová – DAJAreality, s miestom podnikania Družstevná 4328/34, 926 01 Sereď, IČO: 51 631 482, zapísaná v živnostenskom registri Okresného úradu Galanta pod č. 220-32801.
Sprostredkovateľskou zmluvou sa rozumie sprostredkovateľská zmluva uzatvorená medzi Sprostredkovateľom a Klientom podľa ustanovenia § 774 a nasl. Občianskeho zákonníka, predmetom ktorej je záväzok Sprostredkovateľa, že obstará pre Klienta príležitosť uzavrieť najmä kúpnu zmluvu, nájomnú zmluvu alebo inú zmluvu podľa požiadaviek Klienta a záväzok Klienta zaplatiť Odmenu.
Účtom sa rozumie účet Sprostredkovateľa SK58 7500 0000 0040 3464 4259, prípadne iný účet Sprostredkovateľa, ktorý bude Klientovi vopred oznámený.
Zákonom sa rozumie zákon č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
ZP sa rozumie tieto zmluvné podmienky, ktoré slúžia pre Klienta, ktorý je spotrebiteľom.
Čl. II - Všeobecné ustanovenia
Tieto ZP sú súčasťou každej Sprostredkovateľskej zmluvy, ktoré Sprostredkovateľ uzatvára s tretími osobami, ktoré sú spotrebitelia. Tieto ZP upravujú práva a povinnosti Sprostredkovateľa a Klienta.
Odchylné dojednania v Sprostredkovateľskej zmluve majú prednosť pred týmito ZP.
Tieto ZP sú dostupné v prevádzkových priestoroch Sprostredkovateľa a Klientovi sú doručované aj e-mailom.
Každý Klient je povinný oboznámiť sa s obsahom týchto ZP pred uzatvorením Sprostredkovateľskej zmluvy. Sprostredkovateľ informuje vopred každého Klienta o skutočnostiach uvedených v týchto ZP, zašle mu znenie ZP e-mailom, a v prípade žiadosti Klienta mu odovzdá jedno písomné vyhotovenie týchto ZP.
Sprostredkovateľ je oprávnený zmeniť tieto ZP najmä v prípade zmeny obchodnej politiky Sprostredkovateľa, v prípade zmeny právnych predpisov alebo situácie na realitnom trhu. Každá zmena bude vopred oznámená na sociálnych sieťach z účtu prevádzkového Sprostredkovateľom tak, že sa zverejnení nové znenie najmenej 10 dní pred účinnosťou.
Sprostredkovateľ podniká pod obchodným menom Dagmar Janušová - DAJAreality. Adresa miesta podnikania je zhodná s adresou uvedenou v živnostenskom registri (Družstevná 4328/34, 926 01 Sereď). Adresa prevádzky Sprostredkovateľa je SNP 3078, 926 01 Sereď.
Kontaktné údaje Sprostredkovateľa:
- Tel. č.: 0903 969 011
- E-mail: dasa.janusova@gmail.com
- Facebook: DAJA – reality
- Korešpondenčná adresa: SNP 3078, 926 01 Sereď
Klient môže uplatniť reklamáciu alebo sťažnosť na adrese: SNP 3078, 926 01 Sereď alebo prostredníctvom telefónu, e-mailu alebo inej aplikácie uvedenej vyššie.
Orgánom dozoru a dohľadu nad zachovávaním zákonnosti konania Sprostredkovateľa je Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI pre Trnavský kraj, so sídlom Pekárska 23, 917 01 Trnava 1, e-mail: tt@soi.sk, tel. č. 033/321 25 27.
Čl. III - Služby Sprostredkovateľa
Sprostredkovateľ poskytuje svoje Služby na základe oprávnenia vydaného príslušnými orgánmi.
Služby Sprostredkovateľa spočívajú najmä vo vyhľadávaní tretích osôb pre Klienta ako budúcich kupujúcich (nájomcov), inzeruje predaj, kúpu alebo prenájom Nehnuteľností na realitných portáloch, sociálnych sieťach a prípade podľa dohody s Klientom aj na iných miestach, vyhotovuje fotodokumentáciu Nehnuteľností, vykonáva obhliadky.
Po podpise Sprostredkovateľskej zmluvy určuje rozsah a spôsob Služieb Sprostredkovateľ v každom jednotlivom prípade sám, ak zmluva neurčuje inak. Služby Sprostredkovateľa sú poskytnuté riadne a s odbornou starostlivosťou.
Sprostredkovateľ poskytuje Služby osobne alebo prostredníctvom spolupracujúceho realitného makléra, ktorý sa na požiadanie preukazuje písomným plnomocenstvom.
Odmena Sprostredkovateľa
Odmena Sprostredkovateľa je vopred dohodnutá a uvádza sa v Sprostredkovateľskej zmluve, pričom výška odmeny je stanovená podľa pravidiel SORA (Slovenská realitná akadémia).
Sprostredkovateľ nie je platcom DPH, takže Odmena Sprostredkovateľa sa nezvyšuje o zákonnú sadzbu DPH.
Čl. IV - Uzatvorenie zmlúv so Sprostredkovateľom
Sprostredkovateľskú zmluvu uzatvára Sprostredkovateľ s Klientmi písomne. Sprostredkovateľská zmluva môže byť aj ústna, prípadne dojednaná prostredníctvom e-mailu alebo SMS-správy, pokiaľ Klient netrvá na listinnej forme zmluvy.
Návrh Sprostredkovateľa na uzatvorenie Sprostredkovateľskej zmluvy je účinný po dobu 15 dní; prijatie návrhu po tejto lehote nemá za následok uzatvorenie Sprostredkovateľskej zmluvy.
Čl. V - Právo na odstúpenie od zmluvy
Ak budú Klientovi poskytnuté všetky zákonom vyžadované informácie, je oprávnený aj bez uvedenia dôvodu odstúpiť od Sprostredkovateľskej zmluvy do 14 dní odo dňa uzatvorenia predmetnej zmluvy.
Klient môže odstúpiť od Sprostredkovateľskej zmluvy v lehote do 30 dní v prípade nevyžiadanej návštevy alebo v súvislosti s ňou alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou.
Sprostredkovateľ je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od Sprostredkovateľskej zmluvy vrátiť Klientovi všetky platby, ktoré od neho prijal na základe Sprostredkovateľskej zmluvy.
Čl. VI - Zodpovednosť za vady
Sprostredkovateľ sa zaväzuje Služby poskytovať riadne, teda bez vád. Ak budú Služby poskytnuté vadne, má Klient nárok zo zodpovednosti za vady (uplatniť reklamáciu).
Klient je povinný reklamáciu Služieb uplatniť bez zbytočného odkladu po tom, čo vady Služieb zistil, najneskôr však do 30 dní odo dňa kedy nastala skutočnosť zakladajúca dôvod reklamácie.
Čl. VII - Ďalšie ustanovenia, práva a povinnosti strán
Sprostredkovateľ a Klient sa zaväzujú zachovávať mlčanlivosť vo vzťahu k všetkým informáciám a skutočnostiam, ktoré sa dozvedeli pri uzatvorení a plnení Sprostredkovateľskej zmluvy.
Povinnosti Klienta:
- Riadne a včas zaplatiť Odmenu
- Úplne a pravdivo informovať Sprostredkovateľa o Nehnuteľnosti a jej prípadných vadách
- Odovzdať Sprostredkovateľovi ním požadované dokumenty
- Sprístupniť Nehnuteľnosť za účelom obhliadky
Čl. VIII - Alternatívne riešenie sporov
Alternatívnym riešením sporu sa rozumie riešenie sporu medzi Klientom a Sprostredkovateľom vyplývajúceho zo Sprostredkovateľskej zmluvy subjektom alternatívneho riešenia sporov.
Subjektom alternatívneho riešenia je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedeného Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky.
Čl. IX - Ochrana osobných údajov
Sprostredkovateľ, ako prevádzkovateľ, spracúva osobné údaje fyzických osôb v rámci predzmluvného a zmluvného vzťahu za účelom plnenia Služieb v súlade s nariadením č. 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov.
Čl. X - Záverečné ustanovenia
Právne vzťahy vzniknuté medzi Sprostredkovateľom a Klientom sa spravujú prednostne podľa zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a zákona č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa.
Tieto VOP nadobúdajú účinnosť dňa 1.7.2024